כאשר אתה שולח קורות חיים למשרה המתפרסמת באתר דרושים, המפרסם הוא ארגון כלשהו או חברת השמה/כח אדם.
אותם ארגונים מקבלים מאות ואלפי קורות חיים לכל פרסום.
ברור אם כך, שכדאי לתת תשומת לב מיוחדת לאותם הדברים שיאפשרו לקורות החיים לבלוט ויתנו לך את הסיכוי המגיע לך.
לאותן חברות אין אפשרות לפתוח כל קובץ שנשלח ולבחון את התאמתו ולכן רוב החברות המובילות וחברות ההשמה המתקדמות משתמשות בתוכנות לסינון קורות חיים ואף כיום באתרי הדרושים המובילים ישנה תוכנת סינון קורות חיים. במקרה שאתר הדרושים הוא אתר כזה והארגון משתמש באופציית הסינון – יגיעו למחפש רק המועמדים שעונים לקרקטריונים. ואף לאחר מכן, במידה ויש לו תוכנת סינון פנימית הוא ישתמש בה לסניון נוסף שיאפשר חיפוש במאגר קורות החיים לפי מילות מפתח, על מנת לברור את קורות החיים של מועמדים שמתאימים לקריטריונים מוגדרים מראש.
לדוגמא – חברה שמחפשת כלכלן לתחום בקרה תקציבית, תמחיר, עם נסיון של עד 3 שנים – תשתמש במילות החיפוש "תקציב" וגם "תמחיר", באופציית ההשכלה ייבחרו "כלכלה ומנהל עסקים", לרב עם "התמחות במימון". לחלק ממנועי החיפוש ישנה אפשרות של חיפוש לפי ותק ו/או גיל.
המסקנה המתבקשת ברורה. אם בקורות החיים שלך לא ציינת מפורשות את מילות המפתח החשובות בסעיפי העיסוק המקצועי (למשל, תקציב , תמחיר) וההשכלה (למשל, בוגר כלכלה/מנהל עסקים), קורות החיים שלך לא יעברו את מנוע החיפוש ולא יגיעו לרשימת המועמדים לבדיקה למשרה. לכן, הקפד לרשום כמה שיותר מילים המתארות את עיסוקך. השתמש במילים שמופיעות בהגדרות המשרה – הן לרוב המילים שישתמשו בהן בתוכנת הסינון.
לאחר שעברת את הסינון של מנוע הסינון, עדיין קורות החיים שלך צריכים לבלוט ולגרום למחפש ליצור איתך קשר.
מגייס מקדיש בממוצע 15 שניות לכל קורות חיים אך ישנם כמה עקרונות שבמידה ותיישם אותם תצליח למשוך את תשומת ליבו של המגייס:
• קורות החיים צריכים להיות מסודרים וברורים לעין (שמור על שוליים ישרים, השתמש באותו גופן לאורך כל הקובץ, הדגש את הכותרות של כל נושא: פרטים אישיים, השכלה, נסיון וכו')
• הימנע מעומס של פרטים. פרטים רבים מדי וקורות חיים צפופים מקשיים על המגייס והשתדל לא לחרוג מעבר לעמוד אחד
• השתמש בכתיבה "צבאית" ובבולטים על מנת שכל נושא יודגש היטב
• חלק את קורות החיים לנושאים הבאים: פרטים אישים, השכלה, נסיון , שירות צבאי, תוכנת מחשב, שפות
• הפרטים האישים צריכים לכלול את שמך הפרטי, טלפון נייד, מייל וכתובת
• בהשכלה ובנסיון – עליך לרשום את הנושאים מהסוף להתחלה (מהקרוב לרחוק יותר)
• השתדל שקורות החיים שלך יכנסו לעמוד אחד (במידה וזה לא מסתדר, שקול להוריד נסיון שפחות רלוונטי למשרה)
• הקפד על פשטות עיצובית – השתדל לא להשתמש בצבעים בולטים מדי או בהדגשת טקסט בצבעים. ניתן להשתמש בצבעים עדינים, כגון אפור או כחול כהה לכותרות
• וודא שקורות החיים כתובים בגוף שלישי ולא בגוף ראשון
בהצלחה.